پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 215553
حکايت سبد کالايي که به برخي خانواده‌هاي با 3 معلول هم نرسيد/پيگيري مديران به کجا رسيد؟
تاریخ انتشار : 1395/04/30
نمایش : 857
توزيع سبد غذايي به مددجويان کميته امداد و سازمان بهزيستي،چندي پيش پس از مدت ها فراز و نشيب عملياتي شد،اما نحوه اجراي آن منجر به بروز نارضايتي ها در ميان برخي از خانوارها داراي 2و3 معلول شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، چندي پيش توزيع سبد غذايي اقشار آسيب پذير تحت پوشش سازمان بهزيستي و کميته امداد اجرايي شد.
 
بر اساس آمار منتشر شده در رسانه ها وبرخي جرايد همچون روزنامه همشهري،تعداد افراد مشمول دريافت سبد غذايي مذکور 9 ميليون نفر تخمين زده مي شود که البته در مقايسه با سال گذشته با کاهش 1 ميليون نفري همراه شده است.
 
از سوي ديگر عدم ارائه سبد غذايي به برخي از خانوارهاي داراي 2 تا 3 معلول نيز مزيد بر علت شده تا موجبات نارضايتي برخي از اين خانواده ها فراهم شود.
 
عدم دريافت سبد غذايي برخي خانوارها از يکسو و شيوه توزيع و آب رفتن اين سبد از مواردي است که با انتقاداتي همراه شده است.
 
سقف ارزش ريالي سبد غذايي مذکور که مقرر بود در ابتداي ماه رمضان توزيع و تقسيم شود(که عملا  به هفته دوم اين ماه مبارک موکول شد)صد هزار تومان برآورد مي شد که اين رقم در سال گذشته بين حداقل و حداکثر 40 تا 120 هزار تومان در نظر گرفته شده بود.
 
البته در سال گذشته نيز گلايه هايي در خصوص ميزان ارزش ريالي اين سبدها مطرح شد که برخي مسئولان وعده دادند امکان افزايش آن وجود دارد،موضوعي که محقق نشد همچنان که وعده توزيع 4 مرحله اي آن نيز در مقام عمل اجرايي نشد.
 
در سال جاري نيز عنوان شده که مقرر است اين سبد در 4 مرحله توزيع شود،وعده اي که اميد است به سرنوشت سال گذشته دچار نشود.
 
 يکي از انتقادات مطروحه به نحوه اجراي اين طرح باز مي گردد،ظاهرا تعدادي از خانوارهاي مشمول اين طرح عليرغم اطلاع رساني هايي که در اين خصوص انجام شد،موفق به دريافت آن نشدند و همين موضوع مسبب دلخوري برخي از افراد تحت پوشش بهزستي و کميته امداد شده است.
 
*حقوق کارگري 800 هزار توماني مانع دريافت سبد غذايي شده است ؟
 
علي همت محمود نژاد،رئيس انجمن حمايت از حقوق معلولان ايران در گفتگويي با رسانه ها عنوان مي کند:سبد کالا به برخي از خانواده ها با داشتن 2 تا 3 معلول صرفا به دليل برخورداري از دفترچه بيمه تامين اجتماعي و 800 هزار تومان ماهيانه دريافتي(حقوق کارگري)تعلق نگرفته است.
 
وي در اظهاراتي که بخش هايي از آن در روزنامه همشهري منتشر شده،عنوان کرده حتي خانواده هاي افراد داراي معلوليت که داراي يک پيکان يا پرايد باشند،سبد کالاي اقشار آسيب پذير را دريافت نمي کنند.
 
موضوع مذکور با رياست سازمان بهزيستي نيز در ميان گذاشته شده که وي با تاييد کاهش تعداد افراد دريافت کننده سبد غذايي در مقايسه با سال گذشته مي گويد:بر اساس دستور العمل وزارت رفاه،افرادي که مستحقق بوده اند از اين سبد غذايي برخوردار شده اند،که البته وي اينچنين عنوان داشته که موضوع از طريق سازمان تحت مديريتي وي پيگيري خواهد شد.
 
اميد آن مي رود با اتخاذ تمهيداتي ويژه،شرايطي فراهم شود که دامنه هرچه بيشتري از خانواده ها واقشار آسيب پذير مشمول دريافت اين سبد غذايي شوند،سبدي که زندگي آنها را تغيير نخواهد داد و تنها مُسَکِني است بر دردها و آلام آنها تا شايد چند صباحي را با دغدغه اي کمتر گذران کنند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html